کم آویز

خاطرات کوهستان

کم آویز

خاطرات کوهستان

صعود به قله هماگ

بعد از اینکه برا شیرکوه کلی برنامه ریزی کردیم و آخرش هم به دلیل گیر نیومدن بلیط برنامه مون کنسل شد، کلی افسرده شدیم و از اونجایی که تو خونه هم نمی تونستیم بمونیم تصمیم گرفتیم به همراه گروه کوهنوردی شرکت نفت که یه صعود سراسری داشتن در تاریخ 27/9/87 عازم منطقه هماگ شویم. 

1-قله ای که ما صعود کردیم اسمش بوسر استون بود(مطمئن نیستم درست نوشته باشم) با ارتفاع 3000 متر و شروع حرکت از روستای توتنگ (1370 متر) بود. 

2-در مسیر صعود و در ارتفاع 1950 متر یه چشمه وجود داره و اسم اون منطقه کوه باز ، زمان رسیدن به چشمه از روستا 3 ساعت بود. 

3- از چشمه تا قله 4 ساعت کوهپیمایی داشتیم و ساعت 12 ظهر قله بودیم.

ادامه مطلب ...

صعود به خط الراس میانی گنو ، از قله نصیری تا گودبنی

1- به اتفاق یه تیم هشت نفره در تاریخ 14/9/87 به منظور صعود به خط الراس میانی کوه گنو از مسیر چشمه رمر(1510متر)،سنگ قرار، قله نصیری(2349 متر)، قله سرپهن(2157 متر) ، قله گود بنی(1705 متر) و چشمه پابند عازم منطقه گنو شدیم. در این برنامه چیزی در حدود 16 ساعت کوهپیمایی و کوله کشی داشتیم که در نوع خود جالب بود. همچنین در بالا رفتن و پایین اومدن از قله سرپهن یه مسیر زیادی رو دست به سنگ شدیم که اون هم تجربه خوبی بود. 

2-  ساعت 16:30 حرکت شروع شد و ساعت 21:30 در محلی نزدیک قله نصیری کمپینگ کردیم. 

همون شب نم نم برف میومد و شب تا صبح بالای سرمون رعد و برق میزد. 

3- ساعت 5 صبح که به قصد ادامه راه از خواب بیدار شدیم برف باریدن گرفت و هر لحظه به شدت اون اضافه میشد در حدی که ما از چادرهامون نتونستیم بیام بیروم تا ساعت 7. 

ادامه مطلب ...

بدجوری هوای شیرکوه زده به سرمون

تصمیم گرفتیم تعطیلات پایان هفته رو بریم یزد . هم اخوی رو می بینیم ، هم یکی از دوستامون رو می بینیم و هم میریم شیرکوه ! شیرکوه هم پر از برفه و یه صعود زمستانی توپ میشه ، اما ! از اینجا به یزد پرواز که نداره و بلیط قطار هم گیر نمیاد . حالا ما باید چیکار کنیم ؟ بگذریم خودم یه جوری حلش می کنم . دیشب باز افت داشتیم و صبح که چشم باز کردیم رو تخت بیمارستان بودیم ! من کی می خوام دست از این مسخره بازیها بردارم و مثل آدم زندگی کنم خدا می دونه !